UO=Skiller nasıl kasılır?ve Komutlar

Animal Tamming Skilini Geliştirmek
30 - 35.1 Boar, Desert Ostard, Forest Ostard, *Horse, Pack Horse, Pack Llama, Rideable Llama, War Horse, Giant Beetle
35.1 - 41.1 Black Bear, Llama, *Polar Bear, *Walrus
41.1 - 47.1 Brown Bear, Cougar
47.1 - 53.1 Alligator (50 - 53.1 arası 35.1 - 53.1 seviyesindeki hayvanlar ile skill inizi geliştirmeye calisin. En iyi secenek ise polar bear ve walrus 'tur.)
53.1 - 59.1 Grey Wolf, Panther, *Snow Leopard
59.1 - 65.1 *Great Hart, *Grizzly Bear, Snake, Giant Spider
65.1 - 71.1 White Wolf
71.1 - 77.1 *Bull, Giant Ice Worm, Mongbat (Kuvvetli) (Bull ile 75 'e kadar rahat gelir. 74.7 'den sonra Frost Spider ile devam edebilirsiniz.)
77.1 - 83.1 Frenzied Ostard, *Giant Toad, Lava Lizard (Lava Lizard ile 80.7 'den sonra devam edebilirsiniz.)
83.1 - 89.1 Dire Wolf, Ridgeback, Savage Ridgeback, Imp, Drake, *Hell Hound (84.3 'te Drake 85.5 'ten Hell Hound ile devam edebilirsiniz.)
89.1 - 93.9 Drake, Hell Hound, *Hellcat (Büyük)
93.9 - 95.1 Dragon, Swamp Dragon
95.1 - 101.1 Dragon, Swamp Dragon, Ki-Rin, Nightmare, Unicorn, White Wyrm (White Wyrm ile 96.3 'den sonra devam edebilirsiniz.)

* Skill 'in daha iyi geldiği yaratıklar.
Bana kalirsa Animal Tamming skilinizi Newbie centerde kasarsaniz daha iyi olur orada nasıl kasacaginizi size kısaca anlatayim
50 Tamming bir char aciyorsunuz (Dier acacaginiz skill size kalmiş ama ben Peacmaking açmanizi Tavsiye ederim).
50 - 63,1 Polar Bear
63,1 - 71,1 Snow Leopart
71,1 - 80 Bull(80 den sonrada onunla kasabilirsiniz size kalmiş)
80 - 100 Dire Wolf ama 95,1 yeter ww ve nm bondet etmek için.


Carpentry Skilini Geliştirmek

0 - 30.0 teach edin
30.0 - 45.0 wooden box
45.0 - 52.6 medium crate
52.6 - 73.6 wooden shield
73.6 - 98.0 quarter staff
98.0 - 100.0 gnarled staff

73,6 dan sonra gain yavaşlayabilir onun için gnarled staff ile kasmaniz zorunlu değil istediginiz her hangi bişi ilede kasabilirsiniz ama onerim listede verdigim gibi..



Necromancy skillin Geliştirmek


30-40 Wraith Form [Rel Xen Um]
40-60 Pain Spike [In Sar]
60-70 Horrific Beast [Rel Xen Vas Bal]
70-85 Wither [Kal Vas An Flam]
85-100 Lich Form [Rel Xen Corp Ort]

Magery Skilini Geliştirmek

30-50:Lightning [Por Ort Grav]
50-60:Magic Reflection [In Jux Sacnt]
60-70:Reveal [Wis Quas]
70-80:İnvisiblty [An Lor Xen]
80-100:Earthquake [In Vas Por]

Bu sekilde skilleri rahatlıkla gelistirebilirsiniz..

Tavsiye:Spell Channeling ve -Magery silah bulursanız skillinizi ne kadar düsürdüğüne bakarak yukarıdaki seviyelere gore tekrar kasabilirsiniz..

Örnek:Spell Channeling ve -20 Mage bir silah buldunuz.
Magerynizi 90 olarak varsayarsak elinize aldiginizda mageryniz 70 olduktan sonra üstteki tablodaki büyü listesindeki yeren devam edebilirsiniz.

Chivalry Skilini Geliştirmek

25-45 Divine Fury [Divinum Furis]
45-55 Enemy Of Van [Forum Sorum]
55-65 Holy Light [Augus Luminos]
65-100 Noble Sacrifice [Dium Prosta]

Chivalry kitabı Keeper of Chivalry vendorundan alabilirsiniz. Scroll ihtiyacı yoktur. Kitaba Ankh 'lara giderek bağış yapmak suretiyle point yüklenir. Bu point 'ler ile büyü yapılır.


Resisting Spells Skilini Geliştirmek

En guzel kasma yontemi devamlı kendi üzerinize Freeblemind,Clumsy,Weaken atmaktir.Size büyü atan kişinin evaluating İntelligence skilli ne kadar yuksekse o kadar hizli gain alirsiniz.


Tailor
herkes 50 ile açar ama 0 dan başladıysan git teachle, en az 25 öğrendiğini varsayıyorum...
25 den 49.9* a kadar short pants ile;
49.9 ile 54* e kadar full apron ile;
54 den 74.6* ya kadar fur boots ile;
74.6 dan 99.6* ya kadar oil cloth ile;
99.6 dan 103.8* e kadar studded gorget le;
103.8 den 107.9* a kadar studded gloves ile;
107.9 dan 112.1* e kadar studded sleeves ile;
112.1 den 116.2* ye kadar studded leggings ile;
116.2 den 119* a kadar studded tunic ile;
119 dan 120 ye kadar bone leggings ile.
[en az materyalle böyle kasılıyor]
[*: bu rakamı görmeden durmayın]
detaylı bilgi için:
http://uo.stratics.com/content/skills/tailoring.php

BS Geliştirmek için
35,0 - 43,0 Cutlass
43,0 - 47,0 Scimitar
47,0 - 52,0 Kryss
52,0 - 57,0 War Axe
57,0 - 59,0 Katana
59,0 - 70,0 Spear
70,0 - 106,4 Platemail Gorget
106,4 - 108,9 Platemail Gloves
108,9 - 116,3 Platemail Arms
116,3 - 118,8 Platemail Legs
118,8 - 120,0 Platemail Tunic


-------------------------------------------------------------------------------------

THE VIRTUE OF SACRIFICE
Sacrifice & Redemption = Sacrifice point kazanabilmek için "Fame" inizi bir zamanlar insan olan "Undead" yaratıkları yokedip esaretlerinden kurtarmak için feda etmeniz gerekiyor.Bunu yapmak için paperdolun en tepesine eklenen Virtue Gump'a tıklayıp çıkan menuden Sacrifice'nin sembolunu ( gözyaşı ) seçip karşınızdaki yaratıği hedefliyorsunuz.Bu sayede yaratık yokoluyor ama sizinde bütün fame'niz 0'lanıyor.Tabiki ne kadar çok fame kaybettiyseniz o kadar çok Sacrifice Point alıyorsunuz.

Sacrifice ile "kurtarabileceğiniz" yaratıklar :
- Lich
- Enslaved Gargoyle
- Gargoyle Enforcer
- Deamon
- Succubus
- Evil mage
Bunlar dışındaki yaratıklar üzerinde Sacrifice kullanmanızın hiçbir etkisi yok.Ayrıca Fame'nizi yeniden feda etmek için aradan 24 saat geçmesi gerekiyor.

Sacrifice Virtuesinde ilerledikçe o anki puanınıza göre title alıyorsunuz.
- First step: Seeker of Sacrifice
- Second step: Follower of Sacrifice
- Third step: Knight of Sacrifice

Tabiki kimse bir title almak için günlerce uğraşıp kazandığı fame'ini feda etmez.Sacrifice Virtuesinde ilerleyenlere çok daha güzel bir ödül var :

Self Resurrection
Eğer yeterince Sacrifice Pointiniz varsa öldükten sonra Virtue Menusundeki Sacrifice sembolune tıklayarak "bütün itemlerinizle beraber" hayata dönebilirsiniz ama tabi her öldüğünüzde bunu yapmanız mümkün değil ,
"Seeker of Sacrifice" iseniz Haftada 1 kere
"Follower of Sacrifice" - Haftada 2 kere
"Knight of Sacrifice" - Haftada 3 kere

Self resurrection yaptığınızda Sacrifice Pointinizde bir azalma olmuyor.Ama seeker of Sacrifice oldum bundan sonra haftada bir Self-res olurum diyemiyorsunuz çünkü kullansanızda kullanmasanızda Sacrifce Pointleriniz zamanla decay oluyor.Titlenızı korumak istiyorsanız Famenizi arada bir feda etmeniz gerekicek

-------------------------------------------------------------------------------------

Banka (Banker/Minter)

Komut Etkisi
"Balance" , "Statement" Banker (bankadaki NPC) kasanızdaki para miktarını söyler.
"Bank" Kasanızı açar.
"Withdraw (miktar)" Eğer kasanızdaki para miktarı yeterli ise (miktar) kadar parayı kasadan alıp çantanıza koyar.
"Check (miktar)" Eğer kasanızdaki para miktarı yeterli ise (miktar) kadar parayı çek haline getiri ve kasanıza koyar.
Komisyoncu (Broker)

Komut Etkisi

"Appraise" Real Estate Broker (emlak komisyoncusu) satmak istediğiniz ev tapusunun (house deed) değerini söyler. Eğer satmak istiyorsanız, fiyatı söyledikten sonra tapuyu komisyoncuya verin (üzerine bırakarak). Para bankadaki kasanıza aktarılacaktır.
Escort (NPC'lere eskortluk yapmak için kullanılır)

Komut Etkisi
"I will take thee" Eskort için bekleyen NPC karakterinizi takip etmeye başlar. Komutun çalışması için NPC'ye yakın olmanız gerekir.
"Destination" NPC, kendisine eskortluk etmenizi istediği yeri söyler.
Faction

Komut Etkisi

"I am Sheriff" Faction şerifinin görevlerini yapmasını sağlar (Faction gardlarını çağırmak gibi).
"I honor your leadership" Eğer komutu kullananın öldürdüklerinin sayısı 10 veya daha fazla ise aynı Faction'dan bir başkasına bunları aktarabilir. Komutu kullanandan 5 ölü sayısı kadar azalır, karşısındakine 4 tanesi aktarılır, böylece 1 tanesi transfer sırasında harcanmış olur.
"I wish to access the city treasury" Faction Finance Minister (Maliye Bakanı yani ) şehrin parasal işlemlerine ulaşır.
"Message faction" Finance Commander faction'daki online olan üyelelere saatte bir kereye mahsus olmak üzere mesaj gönderir.
"Orders" - "Attack [faction]" Art arda faction gardına söylendiğinde, gard gördüğü yerde ismi geçen faction üyelerine saldırır.
"Orders" - "Follow" Art arda faction gardına söylendiğinde, gard faction üyelerini takip eder ve korur.
"Orders" - "Ignore [faction]" Art arda faction gardına söylendiğinde, gard ismi geçen faction üyelerini görmemezlikten gelir.
"Orders" - "Patrol" Art arda faction gardına söylendiğinde, gard o anda bulunduğu alanda devriye gezer.
"Orders" - "Warn [faction]" Art arda faction gardına söylendiğinde, gard ismi geçen faction üyeleri etrafta ise uyarır.
Ferry

Komut Etkisi
"I would like to cross" Skara Brae şehrindeki Ferryman'e anakaraya geçmek için veya Skara Brae'ye geçmek için söylenir. İçinde "cross" geçen herhangi bir cümle de aynı işlevi görecektir.
Good/Evil
Komut Etkisi
"I am evil incarnate" Shrine'da söylendiğinde sizi Evil ilan eder.
"I will defend the virtues" Shrine'da söylendiğinde sizi Hero'ya dönüştürür.
"I invoke my evil powers" Evil yetenekleri için bir konuşma menüsü açar. Sadece Evil olanlar tarafından kullanılabilir.
"I invoke my good powers" Hero yetenekleri için bir konuşma menüsü açar. Sadece Hero olanlar tarafından kullanılabilir.
(Şu anda bu sistem sadece Siege Perilous shardında (Osi) geçerlidir)
Guildstone

Komut Etkisi
"I resign from my guild" Guildden çıkmak için kullanılır, guildstone'dan da silinirsiniz. Her zaman ve her yerde kullanılabilir, guildstone'a ulaşmanıza gerek yoktur.
Harbourmaster

Komut Etkisi
"Dock" Gemileri limana sokmak için kullanılır. Hedef için bir imleç çıkar ve geminizdeki dümenciye tıklarsanız geminiz limana demirlemiş olur. Eğer güverte boş ise o zaman da Harbourmaster geminizi demirler ve size "claim ticket" denen bir bilet verir. Bu gemi tapusundan farklı bir bilettir, sadece geminizi demirlediğiniz limanda kullanabilirsiniz.
Hireling (kiralık NPC'ler için kullanılır)

Komut Etkisi
"(İsim) come" NPC'yi yanınıza çağırmak için kullanılır.
"(İsim) drop" Taşığı herşeyi yere bırakır.
"(İsim) fetch", "(İsim) get",
"(İsim) bring" Hedeflediğiniz şeyi size getirir.
"(İsim) follow" Hedeflenen canlıyı takip eder.
"(İsim) follow me" Karakterinizi takip eder.
"(İsim) friend" Hedeflediğiniz bir başka oyuncuyu yine sahibi olarak görür.
"(İsim) guard" Hedeflediğiniz nesne veya canlıyı korur.
"(İsim) guard me" Karakterinizi korur.
"(İsim) hire", "(İsim) mercenary",
"(İsim) servant", "(İsim) work" Kiralamak için ne kadar ödemeniz gerektiğini söyler.
"(İsim) kill", "(İsim) attack" Hedeflenen canlıya saldırır.
"(İsim) move" İlerlemenizi engelleyen bir durumda söylediğinizde geçebilmeniz için önünüzden çekilir.
"(İsim) patrol" Korunan iki veya daha fazla nesne/canlı arasında gezer.
"(İsim) report" O anki işi ile ilgili ne hissettiğini söyler.
"(İsim) stay" Bulunduğu yerde durur ve orada kalır.
"(İsim) stop" Gardlık veya takip etmek gibi bir görevi varsa iptal eder/durur.
"(İsim) transfer" NPC'nin sahipliğini hedeflenen oyuncuya geçirmek için kullanılır.
Ev

Komut Etkisi
"I ban thee" Owner (evin sahibi), Co-owner ve friend statüsündeki oyuncular tarafından kullanılabilir. Oyuncu veya yaratıkları evden atmak (ban) için kullanılır, friend ve owner banlanamaz. Banlanan oyuncu evin tabelasından ulaşılabilinen ban listesine eklenir, her ev için 50 kişi ban limiti vardır.
"Remove thyself" Friend, co-owner, owner tarafından kullanabilir. Birini evden çıkarmak için hedef imleç çıkar. Friend ve owner'lar bu yolla çıkarılamaz. Hedeflenen kişi kapıdan 3 adım uzağa çıkarılır.
"I wish to lock this down" Sadece owner ve co-owner olanlar kullanabilir. Bir eşyayı evin içine sabitlemek için kullanılır. Bu herhangi bir şey olabilir, yalnız kilitlemek için kullanılmaz, amaç sadece eşyayı yerinden alınamaz yapmaktır. Örneğin runebook veya rune bu yolla sabitlenirse isteyen açıp kullanabilir ama yerinden alamaz.
"I wish to secure this" Evdeki kasaları kilitlemek, içlerindeki eşyaları güvenli duruma getirmek için kullanılır. Sadece owner ve co-owner'lar kullanabilir.
"I wish to release this" Eşyaları "lock down" ve "secure" durumlarından çıkarmak için kullanılır. Sadece owner ve co-owner'lar kullanabilir.
"I wish to place a strongbox" Sadece co-owner kullanabilir, co-owner'ın durduğu yere güvenli bir kasa koyar.
"I wish to place a trash barrel" Bulunduğunuz yere çöp varili koyar, sadece owner ve co-owner'lar kullanabilir. Owner, co-owner ve friend olanlar içine çöp atabilirler, atılan eşyalar 3 dakika içinde silinir.
Karma

Komut Etkisi
"I honor thee" Bir oyuncu diğerine bu komutla az bir miktar karma transfer edebilir. Karma veren oyuncu 50 karma kaybeder, alan ise 10 karma kazanır. Karma verebilmesi için bir oyuncunun en az 50 karmaya sahip olması gerekir.
Murder Status (cinayet durumu)
Komut Etkisi
"I must consider my sins" Eğer kimseyi öldürmediyseniz( murder count sıfırsa) ve o anda kırmızı değilseniz "Fear not, thou hast not slain the innocent." şeklinde bir yazı çıkar.
Eğer rapor edildiyseniz (gard çağırılıp criminal durumuna düşmek gibi) ama kimseyi öldürmediyseniz kırmızı dahi olsanız şu yazı ile karşılaşırsınız; "Fear not, thou hast not slain the innocent in some time."
Eğer birilerini öldürdüyseniz (MC sıfır değil) ama int/dex/str (stat) kaybına yol açacak bir durum yoksa kırmızı dahi olsanız şu ifade çıkar karşınıza;"Although thou hast slain the innocent, thy deeds shall not bring retribution upon thy return to the living."
Eğer stat kaybına yol açabilecek kadar ölünüz varsa o zaman da "If thou should return to the land of the living, the innocent shall wreak havoc upon thy soul." yazacaktır.
NPC

Komut Etkisi
"(İsim) join" NPC guildmaster ile kullanılan bir komuttur. Guilde girmek için ödemeniz gereken parayı söylerler cevap olarak. Üye olmak için belirttiği miktar parayı vermek (NPC'nin üzerine bırakmak) gerekir.
"(İsim) move" NPC yolunuzdaysa, geçişinizi engelliyorsa veya bulunduğu yerden uzaklaşmasını istiyorsanız kullanabilirsiniz.
"(İsim) time" NPC size zamanı söyleyecektir.
"(İsim) what town is this" NPC hangi şehirde olduğunuzu söyleyecektir.
"(İsim) where is [Şehir | Dükkan | Bina | Oyuncu] " NPC, kendisine sorduğunuz şehir/dükkan/bina/oyuncunun biliyorsa yerini tarif edecektir.
"(İsim) train" Bütün NPC'ler ile kullanılabilir. Eğer size öğretebileceği yetenek(ler) varsa isimlerini söyleyecektir. Eğer öğretebileceğinden daha üst seviyede yeteneklere zaten sahipseniz o zaman NPC size herhangi bir şey öğretemeyeceğini söyleyecektir.
"(İsim) train (yetenek)" NPC'nin saydığı yeteneklerden birini öğrenmek isterseniz kullanırsınız. Size ne kadar para karşılığı öğreteceğini söyleyecektir. Belirttiği miktarı üzerine bırakarak yeteneği öğrenebilirsiniz. Eğer o yeteneğiniz öğretebileceği seviyeden fazla ise size daha fazla bu yeteneği öğretemeyeceğini söyleyecektir.
Evcilleştirilmiş Hayvanlar (Pet)

Komut Etkisi
"(All*/İsim) come" Tümünü/'İsmini söylediğiniz hayvanı' yanınıza çağırmak için kullanılır.
"(İsim) drop" Taşığı herşeyi yere bırakır.
"(İsim) fetch", "(İsim) get",
"(İsim) bring" Hedeflediğiniz şeyi size getirir.
"(İsim) follow" Hedeflenen canlıyı takip eder.
"(All*/İsim) follow me" Tümü/'ismini söylediğiniz hayvan' karakterinizi takip eder.
"Good (İsim)" Mutluymuş gibi davranır.
"(İsim) friend" Hedeflediğiniz bir başka oyuncuyu yine sahibi olarak görür.
"(İsim) guard" Hedeflediğiniz nesne veya canlıyı korur.
"(All*/İsim) guard me" Bütün hayvanlarınız/'İsmini söylediğiniz hayvan' karakterinizi korur.
"(İsim) kill",
"(İsim) attack" Hedeflenen canlıya saldırır.
"(İsim) move" İlerlemenizi engelleyen bir durumda söylediğinizde geçebilmeniz için önünüzden çekilir.
"(İsim) patrol" Korunan iki veya daha fazla nesne/canlı arasında gezer.
"(İsim) release" Evcilleştirilmiş hayvanı serbest bırakmak için kullanılır.
"(İsim) speak" Çıkardığı sesle size cevap verir.
"(All*/İsim) stay" Tümü/'ismini söylediğiniz' bulunduğu yerde durur ve orada kalır.
"(All*/İsim) stop" Tümü/'ismini söylediğiniz' hayvan gardlık veya takip etmek gibi bir görevi varsa iptal eder/durur.
"(İsim) transfer" Hayvanın sahipliğini hedeflenen oyuncuya geçirmek için kullanılır.
*All : Birden fazla hayvana aynı anda komut vermek için kullanılır.
Kalkan (shield)

Komut Etkisi
"(Gard İsmi) Chaos Shield" Bir Chaos Guildine üye iseniz Lord BlackThorn'un kalesindeki bir garda bunu söyleyerek ücretsiz bir Chaos Shield (kalkan) alabilirsiniz.
"(Gard İsmi) Order Shield" Bir Order Guildine üye iseniz Lord British'in kalesindeki bir garda bunu söyleyerek ücretsiz bir Order Shield alabilirsiniz.
Shrine

Komut Etkisi
"OM OM OM" Spirituality Shrine'ındaki merdivenlerde söylerseniz sizi Ankh'ın (haç) yanına ışınlar.
Ahır (stable)

Komut Etkisi
"Retrieve", "Claim" Ahıra bıraktığınız hayvan(lar)ı geri almak için kullanılır.
"Stable" Ahıra hayvan bırakmak için kullanılır. Hedef çıkınca istediğiniz hayvanı seçerek bırakırsınız.
Teleporter (ışınlanmak için)
Komut Etkisi
"Doracron" Brittania'da denizdeki Serpent Pillars'ı aktif hale getirerek sizi Lost Lands denizine ışınlar.
"Sueacron" Lost Lands denizdeki Serpent Pillars'ı aktif hale getirerek sizi Britannia denizine ışınlar.
"Recdu" Moonglow şehrinde en kuzeydeki büyücü dükkanındaki "teleporter" ı aktif hale getirerek sizi Papua'daki büyücü dükkanına ışınlar.
"Recsu" Papua'da büyücü dükkanındaki "teleporter" ı aktif hale getirerek sizi Moonglow'un en kuzeyindeki büyücü dükkanına ışınlar.
Dümenci

Komut Etkisi
"Yön*" Gemiyi belirtilen yönde sürekli hareket ettirir (duruncaya veya durduruluncaya kadar).
"Drift left", "Left" Gemiyi sola doğru ilerletir.
"Drift right", "Right" Gemiyi sağa doğru ilerletir.
"Drop anchor" Çapayı denize atarak geminin hareket ettirilememesini sağlarsınız.
"Raise anchor" Çapayı alarak gemiyi harekete uygun hale getirirsiniz.
"Furl sail", "Stop" Gemiyi durdurur.
"One (Yön*)", "(Yön*) one" Gemiyi bir defa belirtilen yönde ilerletir.
"Set name (isim)" Gemiye isim vermek için kullanılır.
"Slow (Yön*)" Gemiyi belirtilen yönde yavaş yavaş ilerletmek için kullanılır.
"Turn around", "Come about" Gemiyi çevirir ve ilerletir.
"Turn left", "Port" Gemiyi sola döndürür.
"Turn right", "Starboard" Gemiyi sağa döndürür.
"Unfurl sail", "Forward" Gemiyi ileri doğru harekete geçirir.
*Yön : Forward left, forward right, backward left, backward right, back left, back right, backwards, backward, back.
Dümenci (harita yardımı ile)

Komut Etkisi
"Continue" Durduktan sonra işaretli rotada devam etmek için kullanılır.
"Furl sail", "Stop" Gemiyi durdurur.
"Goto (#)" Gemiyi # sayılı yere götürür ve çizili rotada ilerlemesini sağlar.
"Nav" Dümenciye, o anda haritada kaç numaralı (#) yere doğru gidildiğini sormanıza yarar.
"Single (#)" Geminin # sayılı yere ilerleyip orada durmasını sağlar.
"Start" Çizilmiş rota sona erinceye veya durduruluncaya kadar rotada ilerlemenizi sağlar.
Haberci (towncrier)
Komut Etkisi
"News" Eğer yeni bir haber varsa habercinin söylemesini sağlar, devamını dinlemek için komutu tekrarlamak gerekir.
Oyuncular Tarafından Kiralanan Satıcılar (vendor)
Komut Etkisi
"(İsim*) browse", "(isim*) view",
"(isim*) look" Satıcının çantasındakileri görebilmeniz için çantayı açar, satıcıya çift tıklamakla aynı işi yapar.
"(İsim*) buy", "(isim*) purchase" Bir hedef imleci çıkarak satın almak istediğiniz şeyi seçmenizi sağlar, eğer üzerinizde yeterki miktarda para yoksa miktar banka hesabınızdan çekilir.
"(İsim*) collect", "(isim*) gold",
"(isim*) get" Eğer satıcısı siz kiralamışsanız elindeki bütün parayı size verecektir. Miktar 5000 altından az ise size altın olarak verecektir, fazla ise banka çeki olarak verir. En büyük çekin tutar bir milyondur, eğer daha fazla para birikmişse ikinci bir komutla geri kalanı da almanız gerekir.
"(İsim*) dismiss" Satıcıyı siz kiralamışsanız bu komutla aradaki antlaşma feshedilmiş olur ve satıcı kendini yok eder. Üzerindeki mallar cesedindedir fakat satışlardan topladığı altın cesette olmayacaktır. O yüzden bu komutu kullanmadan önce "collect" komutuyla üzerindeki parayı almanız gerekir.
"(İsim*) status", "(isim*) info" Satıcıyı siz kiralamışsanız bu komutla üzerinde ne kadar para biriktiğini, her UO günü için ona ne kadar para ödemeniz gerektiğini ve kaç gün daha sizin için çalışabileceğini öğrenirsiniz.
*İsim:Satıcının gerçek ismi, "Shopkeeper", "Salesman", "Saleswoman", "Salesperson", "Vendor", "hi", "greetings","hail","hello","hey","yo"
Dükkanlardaki Satıcılar (vendor)

Komut Etkisi
"(İsim*) buy", "(isim*) trade",
"(isim*) shop", "(isim*) merchant" Satıcının çantasındakileri görürsünüz, satın almak istediklerinizi seçebilirsiniz. Satın almak için gerekli para üzerinizde olmalıdır. Eğer satın alma işleminin tutarı 2000 altından fazla ise (ev tapuları, gemi tapuları, guildstone, çok miktarda büyü malzemesi gibi) o zaman tutar banka hesabınızdan otomatik olarak çekilir, satın aldığınız şeyler çantanıza aktarılır.
"(İsim*) sell" Çantanızda bulunan ve o satıcının alabileceği şeyler ekranda belirir. Aynı anda en fazla 5 adet eşya satabilirsiniz.
*İsim:Satıcının gerçek ismi, "Shopkeeper", "Merchant" veya "Vendor"
"YOUNG OLMA DURUMU!!!

Komut Etkisi
"I renounce my young player status" Yeni karakterlere özel olan "young" durumundan bu komutla çıkılır, geri dönüşü yoktur. Oyundaki diğer tecrübeli karakterlerle eşit duruma gelirsiniz.
"I resign from my quest" Yeni karakterlere özel olan "newbie quest" iptal edilmiş olur, bunu belirten bir mesaj alırsınız. Yalnız ilerde yine başlangıç şehrinizdeki bir başka satıcı size "quest" verebilir.

-------------------------------------------------------------------------------------

Factions Nedir:
Factions yillardir UO da oynadiginiz bildiginiz Order/Chaos'un , kale basma ve sehir ele gecirmeli versiyonudur. Hem PvP ye buyuk bir canlilik getirecek hemde serverimizda ki durgunluk havasina son vericek bir atilimdir.

Factionlar
Adı: Kale Mekani: At Rengi: Mob:

Minax: Destard Arkasi; Kirmizi ;Ogre Lord
Council of Mages: Magincia; Mavi; Wisp
True Britannians: British Kalesi; Mor; Silver Serpent
Shadowlords: Yew Crypt; Yeşil; Deamon


Evet bunun dısında butun Factionlar aynıdır. Kendilerine has bir RP leri olsada ben RP kısmını atlayıp direk sehir ele gecirme olayına giriyorum.

Sehir Nasil Ele Gecilir?
Yeni serverda biraz dolastiysaniz, artik su adi gecen 8 sehirde:
Britain
Skara Brae
Magincia
Minoc
Moonglow
Trinsic
Vesper
Yew
2 ser tane yeni tas var. Biri ince uzun ve eger sehir bir factionun kontrolu altindaysa yada sigili calinmadiysa uzerinde sigiliyle, Town Monolith. Diğeri ise Faction Town Stone.
Şimdi bir faction bir sehri ele gecirmek istediginde once factiona dahil olan ve stealingi 80 uzerinde olan bir uyesiyle sehre gidecek. O monolith uzerinde olan SIGIL denen itemi stealing yetenegiyle calacaktir. Ondan sonra bunu kendi kalesine goturup ordaki uygun monolithe koyacak ve 24 saat bu itemin corrupt olmasini bekleyecek. Tasa dokunuldugunda SIGIL is now corrupt yazdiginda ise alip tasi tekrar sehre goturecektir.
Ama soyle detaylar var. Tasi calan kisi mor oluyor ve asagida yazilan seyleri yapamiyor.
Teleport
Gate
Recall
Polymorph
Incognito
disguise kit kullanmak
Sigili yerde bir kutuya koymak
Sigili dost bir faction uyesi disinda birine vermek


Ama sigili tasiyan:
Hide
Stealth

Yapabilir. Yane uzun lafin kisasi tasi calmak kadar tas kaleye ulasmadan korumakta cok onemli. Cunku tas calindiktan sonra 15 dakika icinde geri konursa corruption olayi bozulmuyor, ve 1 saat icinde yeni kalesine tasinmazsa eski kalesine donuyor. Yane bu isin kisasi 1 saat icinde caldiginiz sigili kendi kalenize koymalisiniz.

Peki aldik corrupt ettik simdi napcaz. Tasi geri koycaksiniz ve o anda asil eylence basliyor. Sehrin kontrolu sizin factionunuza geciyor. Ve bu sayede sehre faction verndor koyma sansiniz oluyor ki bunlar:

Reagent Vendor 5000 credits 10
Ore Vendor 3000 credits 10
Wood Vendor 3000 credits 10
Stablemaster 5000 credits 1

Bu vendorlarin olayi sehri kontrol eden factionun fiyatlari belirlemesi yane cok daha ucuza satilabilir, ve elbette faction war mountlar.

Sehri Ele Gecirdik Yarari Nedir?
Bi defa dediğim gibi yukarda adi gecen vendorlari koyacaksiniz. Bunlardan factionun kasasina para giricek. Arti olarak sehirlere SADECE karsı faction oyuncularını etkileyecek trapler koymanızı yarıyacak. Ayrıca faction crafterlariniz bu sehirlerde sadece faction uyelerinin kullanabildigi itemlari uretebilecek. Bunlarda asagida silverlarla napcazda acikancak.

Silverlari nasil toplucaz?
En basit ve etkili yontem tabiki faction dusmanlarini kesmek ki bu size kafa basi 40 silver getiricek, arti olarak oldurdugunuz her adam icin onun killerinini %10 unu alacaksiniz. Yane 40 killi olan bir adami keserseniz 4 kill alacaksiniz. Bu killer MC deil yanilmayin faction puani denebilir kabaca. Nerde kalmistik evet silverlar. Birde her factiona bagli, o factiona mavi olan ve karsi factionlara artik turuncu olup direk saldiracak monsterlar var.

Minax: Ogre Lords - 30 silver
Council of Mages: Wisps - 20 silver
True Britannians: Silver Serpents - 30 silver
Shadowlords: Daemons - 30 silver

Birde basarili bi sekilde bir sehir ele gecirmek 10000 silver getirir.
Unutmadan silverlar blesslidir, yane korkmayin kaybolmayacak.


Yane PvM yaparakta silver toplayabileceksiniz. Elbette her kazandiginiz silverdan belirli bir kismi faction liderinini berirtildigi oranda kesilecek. Bu oran default olarak 50%.

Peki silverlari topladik napcaz?
Faction Crafterlar:
Armor (metal ): 1,000 silver
Armor (leather ): 750 silver
Weapons (melee): 1,000 silver
Weapons (archery): 1,000 silver
Clothes: 500 silver
Scrolls: 500 silver

Npc vendor
Horse: 500 credits (rank 2 ve ustu olmalisiniz)


Peki Faction Bizden Kestigi Parayla Napcak?

Level 1 Guard: 5,000 silver
Level 2 Guard: 6,000 silver
Level 3 Guard: 7,000 silver
Level 4 Guard: 8,000 silver
Reagent Vendor: 5,000 silver
Ore Vendor: 3,000 silver
Wood Vendor: 3,000 silver
Stablemaster: 5,000 silver

Craftable Items :
Floor Traps (tinker crafted): 1,000 silver


Kontrol Uzatma: 20,000 silver for 1 day . Kontrolune sahip oldugunuz bi kalenin kontrolunu sigil calinsa bile uzatmaya yarara ama gordugunuz gibi cok para yiyor.

Peki Bu topladigimiz Kill Puanlari neye yaricak?

Oncelikle factionun toplaminin killeri karsilastirilip, bir liste olusturuyor. Buraya gore bir title alacaksiniz. Asagidaki tabloda anlatilmak istenen yane toplam factionun mesela 90%ından fazla kille sahipseniz level 8 olursunuz demek. 1 inciyseniz o en uzun titlelardan alirsiniz demek.

Sirasiyla Factionlar : Minax CoM True Brittainians SL
1 20% -ve altı Defiler/Mystic/Defender/Servant
2 20% - 39% Defiler/Mystic/Defender/Servant
3 40% - 49% Defiler/Mystic/Defender/Servant
4 50% - 59% Executioner/Diviner/Sentinel/Keeper of Lies
5 60% - 69% Executioner/Diviner/Sentinel/Keeper of Lies
6 70% - 79% Executioner/Diviner/Sentinel/Keeper of Lies
7 80% - 89% Warlord/Luminary/Crusader/Bringer of Sorrow
8 90% - 94% Warlord/Luminary/Crusader/Bringer of Sorrow
9 95% - 99% Dread Knight/Archon of Principle/Knight of Virtue/Agent of Evil
10 99.1% - 100%
Avenger of Mondain
Inquisitor of the Council
Knight of the Codex
Purveyor of Darkness

Ayrica blessli olan faction itemlardan tasima sayinizi belirleyecek. Burda onemli kelime blessli unutmayin. Blessli itemlar.

Rank 1: 4 items
Rank 2: 4 items
Rank 3: 4 items
Rank 4: 5 items
Rank 5: 5 items
Rank 6: 5 items
Rank 7: 6 items
Rank 8: 6 items
Rank 9: 7 items
Rank 10: 8 items
Commander: 9 items

Unutmadan her gun killerinizin %10 u silinir. Bu yuzden aman yaptim artik bole takiliyim olmuyor.

Peki town kontrolu nasil oluyor?
Her town icin 2 adam secer guild baslari. Biri finans mudur biri serif.
Finans Muduru: Bu sahis kasabanin gelirleriyle ilgilenir. Peki napar derseniz bu arkadas kasabaya koydugu ozel vendorlarda reglerden tutun orelara kadar itemlarin fiyatlarini belirler. Yane bir regi normalin 3 katinada sattirabilir, 1/3 fiyatinada . Peki zarari yarari nedir. Cok fiyata satarsa extra gelir factiona gider, az paraya sattirirsa ise oraya cok insan gelir boylee sehir kalabaliklasir. Unutmayin bu adamin duzenledigi fiyatlar butun halki etkileyecek, yane ilerde daha guzel daha uygun fiyatlar icin yeter be diyip sizi kaziklayan factiona karsi factiona gecip savasmaniz gerekebilir. İsini o sehrin tasiyla yapiyor.

Serif: Bu arkadas ise faction trapleri ve en onemlisi sehir guvenliklerini ayarlar. + cesit guard vardir(bunlar hitrsizlari veya sehir icinde saldiranlari kesen guardlar değil karsi factionlara karsi guvenlik o akdar katilmazsaniz sizi etkilemez) Arkadasin bir olayida isterse bir factiona ignore ettirir guardlara yane guardlar ona dalmaz kısa sureli arkadaslaıklar bazen gerekir cunku di mi:P I am Sheriff diyerek bu islemleri yapiyor.
Minax Council of Mages True Britannians Shadowlords Cost
Henchman Henchman Henchman Henchman 5,000 credits
Mercenary Mercenary Mercenary Mercenary 6,000 credits
Berserker Sorcerer Knight Death Knight 7,000 credits
Dragoon Wizard Paladin Necromancer 8,000 credits

Eee peki bu adamlarin basi kim?
Eh bu arkadaslarin basida faction commander dedigimiz sahis olacak. Bu arkadas oylama ile secilecek ve tek buyuk kural var. En az Level 6 olmali. Bunun disinda her hafta tekrar secim yaptirma sansiniz var eger o sahistan daha yuksek rankliyseniz. Yane baktiniz isler kotu gidiyo lidersizsiniz o zaman hemen pvpye dalip lideri sollayip o hafta liderlik basvurusunu yapabilirsiniz.

Peki son soru 4 tasi anlatir misiniz?
Faction Stone: Kalededir commander sehirleri ve titheyi felan burdan yonetir. Toplam 4 factiona 4 tane vardir.
Town Monolith: SIGIL ler burda duruyor. 8 sehir icin 8 tane vardir.
Faction Stone(adını hatırlamıyorum): Guild disi factiondaysanız giris cıkıs islemleri icin kullandiginiz bir nevi guild stone. 4 factiona 4 tane vardır.
Town Stone: Finansörün ve serifin ayarladigi olaylar burdan . 8 sehre 8 tane vardir.




Aman ne karisik ismis bu ben mis gibi Brit Koprude PvP yaparim ( )
Eh haklisiniz ama unutmayin ki yukarda yazan cogu sey sizi değil faction liderinizi ilgilendiriyo. Yane guardlari almak item fiyatlari belirlemek gibi. Siz sadece hem coskunca pvp yapacaksiniz hemde bunun yaninda blessli item, war horse, guzel titlelar gibi bir cok aksiyona sahip olacaksiniz.. Ayrica ilerleyen zamanda kazikci bir factions ehrinizi ele gecirirse alisveris icin malas ve ilshenara gidip gelmez sizi zorlamaya baslayabilir. Yane yukarda adi gecen.

Bu arada sunu capsla belirtiyim.
VENDOR FIYATLARI DISINDA FACTIONS OLAYLARININ HICBIRI FACTIONSDA OLMAYAN INSANLARA YANSIMAZ.

VE EN ONEMLI SEY FACTIONA GUILDLE GIRERSENIZ GUILDEN AYRILIP BASVURUP 7 GUN BEKLEMENIZ, TEKSENIZ SADECE 7 GUN BEKLEMENIZ LAZIM AYRILMAK ICIN. YANE FACTIONUNUZU IYI SECIN.


EVET GORDUGUNUZ GIBI FACTIONS COK ZEVKLI BIRSEY. EGER SADECE PVP YAPMAYI SEVIYORSANIZ KATILIN BIRINE VE OYNAYIN. YOK EGER POLIYIKA VE EKONOMI DE KATILSIN DERSENIZ KIM BILIR BIR GUN OYLAMADA COMMANDER SIZ SECILIR VE ALTINIZDAKI ORDUNUZ VE TOPRAKLARINIZI YONETIRSINIZ.

------------------------------------------------------------------------------------

Necro Büyüleri ve Özellikleri

Curse Weapon
Mana : 7 Skill : 0 Delay :1
Bu büyü yapıldığı zaman düşmana ne kadar damage vurulduysa o damage in yarısı kadar life verir. Süresi : (Spirit Speak skill level / 75) + 1 seconds.
-------------------------------------------------------------
Pain Spike
Mana : 5 Skill : 20 Delay :1
10 saniyelik physical damage vurmanızı sağlar.Damage in gücü((Spirit Speak skill level - target's Resist Magic skill level) / 100) + 30.
-------------------------------------------------------------
Corpse Skin
Mana : 11 Skill : 20 Delay :2
Fire ve Poison damage in daha fazla alması sağlar, ama buna karşın karşı tarafın Physical ve Cold damage in daha az almasını sağlar.Süresi ise ((Spirit Speak skill level - target's Resist Magic skill level) / 25 ) + 40 seconds.
-------------------------------------------------------------
Evil Omen
Mana : 11 Skill : 20 Delay :1
Yapılan kişinin life ını % 25 arttırır fakat buna rağmen resistance ını 50 düşürür.
-------------------------------------------------------------
Blood Oath
Mana : 13 Skill : 20 Delay :1.5
Karşı taraf size vurduğunda vurduğu kadar damage i kendisine alır.Süresi ((Spirit Speak skill level - target's Resist Magic skill level) / 80 ) + 8 seconds.
-------------------------------------------------------------
Wraith Form
Mana : 17 Skill : 20 Delay :4
Büyüyü yaptıgınız zaman Wraith olursunuz. Wraith oluduktan sonra bir cok artı eksi özellik kazanırsınız. Bunlar;
- Recall büyüsü hiç bir şekilde fizzle olmaz.
- Düşmanlarına vurdugu zaman Mana Drain yapar.
- Silver silahlardan %25 daha fazla hasar alır.
- Physical Resist'e %10 artış sağlar , ama Fire ve Energy Resist'i %5 düşürür.
- Bleed Attack'a karşı dokunulmazlık kazanır.
- Yaratıkların içinden Stamina kaybetmeden geçebilir.
- Erkek karakterler Wraith şeklini alır.
- Kadın karakterler Wailing Banshee şeklini alır.
-------------------------------------------------------------
Mind Rot
Mana : 17 Skill : 30 Delay :1.5
Hedefin daha fazla mana harcamasını sağlar. Süresi ise The effect lasts for ((Spirit Speak skill level - target's Resist Magic skill level) / 50 ) + 20 seconds.
-------------------------------------------------------------
Horrific Beast
Mana : 11 Skill : 40 Delay :4
Yapıldığı zaman 4 kollu bir yaratığa dönüşürsünüz ve necro büyülerini yapamazsınız. Bonusu ise %10 damage vurmanız artar ve 1 saniyede 1 can kazanırsınız.

NOT=Bu tür dönüşüm büyülerinde tekrar eski halinize dönebilmeniz için aynı büyüyü tekrar yapmanız gereklidir.
-------------------------------------------------------------
Animate Dead
Mana : 23 Skill : 40 Delay :1.5
Undead olmayan bütün yaratıkları canlandırabilirsiniz.

NOT=Canlandırdığınız yaratığın yawaş yawaş canı azalır.
-------------------------------------------------------------
Poison Strike
Mana : 17 Skill : 50 Delay :2
Yapılan kişiye(lere) poison damage koyar. Yapılan targettan sonra 2 br lik yere etki eder. Targeta yakınlık bakımından 1 br lik alan %50 damage 2 br lik alan % 33 damage alır.
-------------------------------------------------------------
Strangle
Mana : 29 Skill : 65 Delay :2.5
İlk damage : (Spirit Speak skill level / 10) - 2 and (Spirit Speak skill level / 10) + 1. Bu büyük damage ı takip eden küçük damage lar : (3 - (target's current Stamina / target's maximum Stamina) * 2). formülüne bağlıdır.
-------------------------------------------------------------
Summon Familiar
Mana : 17 Skill : 30 Delay :4
Yaratık çıkarmanızı sağlar. Bu yaratıklar;

Horde Minion : Requires 30 Necromancy and 30 Spirit Speak
Hırsızlık yapar yerde buldukarını çantasına atar.

Shadow Wisp : Requires 50 Necromancy and 50 Spirit Speak
Saldırdığı karakterden size mana çalar.karmanız
ne kadar fazla ise o kadar fazla mana çalar sizin için.

Dark Wolf : Requires 60 Necromancy and 60 Spirit Speak

Vampire Bat : Requires 100 Necromancy and 100 Sprit Speak
Verdiği damage ın tamamı kadar size can verir.
-------------------------------------------------------------
Wither
Mana : 23 Skill : 60 Delay :1.5
5 br lik alana cold damage vurursunuz.
-------------------------------------------------------------
Lich Form
Mana : 23 Skill : 70 Delay :4
%10 poison ve cold resistance kazanırsınız.%25 fire resistance kaybedersiniz. Silver weapon lar %25 daha fazla hasar verir size vede can kaybedersiniz zamanla azar azar. Mana nız çok hızlı dolar.
-------------------------------------------------------------
Vengeful Spirit
Mana : 41 Skill : 80 Delay :8
Revenant summon lamanızı sağlar. ((Spirit Speak skill level * 80) / 1200) + 10 seconds.
-------------------------------------------------------------
Vampiric Embrance
Mana : 23 Skill : 99 Delay :4
Mana ve stamina regeneration nınızı yükseltir. %25 fire resistance nızı düşürür. Vurduğunuz damage in bir kısmını geri can olarak kazanırsınız(yaklaşık %20 kadarını). Poison işlemez. Silver silahlarda %25 daha fazla damage alırsınız

------------------------------------------------------------------------------------

Büyülü Eşya,Zırh ve Silah Özellikleri;

Bilindiği gibi Age of Shadows,Osi dev team in söz verdiği gibi yeni bir dünya yarattı.İçinde Uo tarihinin en büyük zindanını barındıran 1 facet ın eklenişi,yeni 2 skilin gelmesi,bazı skillerin en baştan değişimi,büyülü eşya ve silahların gerek özellik,gerek farklı yöndeki resistance lara olan etkisi Age of Shadows u oyuncuların değimiyle daha Diablo vari bir oyuna bürüdü.Artık Sosaria da takılar içine bürünmüş değişik şapkalar giymiş savaşçıları,büyücüleri görmek hiçde şaşırtıcı birşey değil.Ufak bir değişimi bile değerine milyon gp değer katabilen,hayat kurtarabilen bu eski oyunun yep yeni özelliklerini inceleyelim ;


Physical,Fire,Cold,Poison,Energy Resistance ;Resisting Spell skilinin etkisini hiç haketmediği kadar düşüren bu özellikler kalkan,zırh,silah ve jewel (ring/bracelet) lerde bulunur.aldığınız damage türüne göre etkisini azaltır.mesela bir ogre sadece physical damage verir böylelikle bu yaratıktan alıcağınız damage in azlığı veya çokluğu sizin physical resist (eski değimle AR)iniz belirler.Bir büyücü size Flame Strike atarsa devreye Fire Resistiniz girer,Eğer birinin Energy Vortexine saldırıcaksanız energy resist inizin yüksek olması gerekir zira Energy Vortex 100% energy damage verir.Resist başına çıkarabilceğiniz maximum değer 70 dir.Armor ,jewel,shield ve silahlardan bulunabilen bu özellik jewel ve silahlardan en fazla 15 değerini alır.armolar ve shield lar enchant sayesinde bu özelliği sınır rahatlıkla geçebilir.

Physical,Fire,Cold,Poison,Energy Damage ;Elinizdeki Silahın verdiği damage in silahın sahip olduğu oranda ki damage türlerine dağılmasını sağlar.Mesela 100% fire damage e sahip bir silahla bir yaratığa vurduğunuzda vereceğiniz damage hedefin fire resistine ilgilidir.yani vuruşunuz %100 fire dır.tabi silahın enchantlanmasına/silahın türüne bağlı olarak 40% cold,30% poison,30% energy de olabilir.Dağınık damage türüne sahip silahlar daha çok tercih edilir.

Swing Speed Increase ;Bu özellikler silahlar en çok aranan özelliklerden biridir.Özelliği silahın hızını belli oranda artırmasıdır.mesela Swing Speed Increase 25% özelliğine sahip bir silahın hızı %25 daha fazla artar.aralığı %5-30 dur

Hit (Physical,Fire,Cold,Poison,Energy) Area;Mevcut silahınızın başarılı vuruşunda,verdiğiniz damage i gösterdiği oranda etrafınıza elemantel damage olarak vermesidir.aralığı %2-50 dir.

Hit (lightning,harm,magic arrow,fireball,Dispel);Silahlarda en çok aranan özelliklerden dir,Başarılı bir vuruşta hangi büyü ye sahipse onu cast edebilme şansı vardır.mesela hit ligtning 25% özelliğine sahip bir silahın 4 başarılı vuruşundan birinde hedefe ligtning büyüsü cast edilmesi gerekir ama Uo da zar hesabı kullanıldığından bu 4 kere ard ardada olabilir 4 ü boş da geçebilir.Dispel büyüsü bilindiği gibi sadece summon edilmiş yaratıklar için etkilidir.aralığı %2-50 dir.

Mage Weapon ; Mage weapon lar kullanıcının magery skilini o silah için gerekli olan skill gibi kullanmasını sağlar.Mage weaponu elinizde tuttuğunuz sürece belli derecede magery skiliniz düşer.eğer silahı elinizden atarsanız magery skiliniz eski haline gelir.Mesela Mage Weapon -28 skill bir kryss e sahipsiniz.gm mage olarak bu silahı elinize aldğınız zaman magery niz 72 ye düşer ve sanki Fencing skiliniz 72 ymiş gibi silahı kullanabilirsiniz.Mage weapon la Special attack yapmak için o silahın gerçek skiline ihtiyacınız vardır.

Mage Armor ;Mage armor lar meditasyona giremediğiniz zırh larla meditasyon a girbilmenizi yani meditasyon skilinizi kullanabilmenizi sağlar.

Hit Lower Attack ;başarılı bir vuruşta hedefinizin attack rating ini yani size vurma şansını belli oranda düşürür.sahip olduğu oran ne kadar düşürüceğini belirler.aralığı %2-50 dir.

Hit Lower Defense ;başarılı bir vuruşta hedefin defans rating ini yani başka açıdan sizin vurma şansınızı artırır.Hit lower atack la birlikte yine önemli sayılan özelliklerdendir.aralığı %2-50 dir.


Hit (life,mana,stamina) leech ;

Hit Life Leech ;Damage e katkısı yoktur.Başarlı vuruşta verdiğiniz zararın %30 unu hit pointinize ekler.Özelliği oranı bu özelliği başarılı kullanıp kullanamıyacağınızı gösterir.yüksek orana sahip silahla reg,mana veya bandaj harcamadan keyifle heal olabilirsiniz.aralığı %2-50 dir.

Hit Mana Leech ;hesaplamarı Hit life leech ‘de olduğu gibidir.fakat leech edeceğiniz bu sefer mana dır ve başarılı kullanımda verdiğiniz zararın %40 ı oranında mananızı doldurur.yüksek orana sahip bu silahla special move larınız daha rahat kullanabilirisiniz.aralığı 2-50% dir.

Hit Stamina Leech; bu sefer leech edilen stamina dır ve verdiğiniz zararın %100 ünü stamina ya ekler.

Slayer Silahlar ; Belli bir monster a veya gruba verdiği zararın iki katına vermesini sağlar.Mesela Water Elemantel slayer sadece Water Elemantel'e iki katı zarar verir fakat Elemantel Slayer bütün elemantel grubu içine giren yaratıklara iki katı zarar verir.

Hit Chance Increase ;Hit chance increase özelliği silah,jewel ve Shield lardan yani kalkanlarda en çok aranan özelliklerdendir.hedefe vurabilme şansınızı belli oranda artırır.aralığı %1-15 dir.mesela sizin bir yaratığa vurma şansınız %50,hit chance increase 10% bir ürüne sahipsiniz bölelikle %50 olan vurma şansınız %55 olarak artar.

Defense Chance Increase ;Defense chance da hit chance gibi silah,jewel ve kalkanlarda olabilir.ikisine sahip olan yüksek değer deki ürünler oldukça değerlidir.bu özellik karşınızdaki yaratığın yada oyuncunun size vurma şansını belli oranda düşürür.hesaplaması hit chance increase özelliğindeki gibidir.aralığı %1-15 dir.

Faster Casting ;büyünüzün cast etme zamanını azaltır.wand,kalkan,silah ve jewel larda olabilir.en fazla +1 olabilir.mage ler için faster cast recovery ile birlikte jewel larda çokça tercih edilen özelliklerdendir.

Faster Cast Recovery; bir büyüyü cast ettikten sonra ötekini cast edebilmek gereken belli zamanı düşürür.aralığı 1-3 dür.mage ler için faster casting ile birlikte jewel lerde çok tercih edilen özelliklerdendir.

Spell Channeling ;spell channeling silah ve kalkanlarda bulunan bir özelliktir.türkçe karşılığı büyü yollarının açık olması sanırım =).yani büyü yaptığınızda elinizdeki silah veya kalkan çantanıza düşmez.spell channell silahların genelde bir dezevantajı vardır oda Faster Casting -1 dir.çoğu spell channel özelliği bu penalty a sahiptir yani daha yavaş büyü yapmanızdır.tabi Faster Cast penaltısı olmayan silah ve kalkanlarda mevcuttur.

Lower Reagent Cost ;bu özellik reagent kullanımını veya Paladinlerin tithe kullanımını belli oranda azaltır.Age of Shadows un gelmesiyle,%100 lower reagent cost kıyafetler sayesinde bedavaya necromancy,magery veya paladinlik çalışabilirsiniz.ayrıca hiç reagent veya tithe point harcamadan koskoca bir champion spawn bitirebilirisniz.oldukça rağbet gören bu özellik parça başına 1-20% olabilir.Sadece jewel ve zırh türlerinde bu özellik olabilir.

Lower Mana Cost ;Yaptığınız büyü veya Special move larda mananızın belli oranda daha az azalmasını sağlar.Oldukça değer ve pahalı bir özelliktir.Sadece jewel ve zırh türleri bu özelliğe sahip olabilir.artifact ürünler hariç %100 Lowe Mana Cost suit yapmak imkansızdır zati parça başına aralığı 1-8% dir.

Use Best Weapon Skill ;bu özelliğe sahip silahı en yüksek savaş skilinizle kullabilirsiniz.mesela use best weapon özelliğine sahip bir hammer ı kullanmanız için mace fightning skilinizin olmasına gerek yok.eğer 110 swordsman ve 100 fencing skiline sahipseniz bu silah için 110 swordsman skiliniz kâla alınıcaktır.

Lower Requirements ;Belli bir eşyanın gerektiği Strength,Dextery veya Intelligence değerini belli oranda azaltır.bu özellik magelere genelde yüksek strength isteğen zırh veya silahlar da yardımcı olur.parça başı aralığı 10-100% dür.

Strength/Intelligence/Dextery/Hit Point/Mana/Stamina Increase ; Strengt Increase 3 özelliğine sahip bir gorgeti giydiğiniz sürece strength iniz 3 artar.
Strength/Intelligence/Dextery/Mana/Stamina bonuslarının olabilceği değer aralığı 1-8 dir.
Fakat Hit Point increase in aralığı 1-5 dir.

Damage Increase ;Diğer özelliklerin gelmesi ve yeni Pub ın gelmesiyle geçmişe nazaran değerini kısmen yitiren bu özellik yinede aranan özellikler arasında olmaya devam ediyor.özelliği silahın temel olarak verdiği hasarı belli bir yüzde oranında artırması.aralığı silahlar da 1-50% dir.jewel lerdede 1-25% dir.

Luck ; Oyundaki devrim niteliğindeki yeniliklerden biri.Artık kestiğiniz yaratığın zorluğu kadar hatta ondan daha önemli olan luck öldürdüğünüz bir monster daki eşya lootunun kalitesini belirler.Bir kişide ulaşabilceği maximum değer 1200 dür.jewel,silah ve her türlü zırh luck taşıyabilir.her parçada maximum luck değeri 1-100 dür fakar enchant sayesinde zırh ve silahlarda bu değerin çok daha üstüne çıkmak mümkün.Bir söylentiye göre High level item lerin yani yüksek seviyeli eşyaların çıkma sınırı 800 luck.Luck ın Treasure Chest lerden çıkıcak olan loot a etkisi yoktur.

Not: Armor of Fortune,lucky neclace gibi özel eşyalarla luck sınırı olan 1200 geçilebilir.

Night Sight ;özelliğine saihp olan bir eşyayı giydiğiniz zaman night sight büyüsünün etkisine maruz kalırsınız.geçici değildir o eşyayı üstünüzde bulundurduğunuz sürece bu özellikten faydalanabilirsiniz.sadece jewel ve zırh çeşitlerinde bulunur.

Spell Damage Increase ;Büyülerin Damage lerini belli oranda artırır.Mageler tarafından oldukça tutulan bu özellik sadece jewel lerde bulunur.aralığı 1-12 dir.

Enchance Potions ;İçtiğiniz Potion ların etkisi sahip olduğu özellik oranında fazlalaştırır.sadece jewellarda bulunaibilen bu özellik 5-25 aralığındadır.

Self Repair ;Durability si azalan bir zırh veya silahınızda bu özellik varsa içiniz rahat olabilir çünki bu özellik belli bir zaman aralığında belli düzeyde silahınızı/zırhınızı repair eder.parça başına sahip olabilceği değer 1-5

Yorum Yaz